Deze site maakt gebruik van: Cookies
 
 
 
 

Sociale Media

Bookmark and Share
 
De kleine Twitter voor Dummies door Raymond Janssen

Bestel dit boek bij
Paperback | 128 pagina's | Pearson Education | september 2010

Beschrijving:
Is Twitter voor jou nog onbekend terrein, maar wil je wel graag de tweets lezen van vrienden en beroemdheden? Met dit boekje leer je hoe je een account aanmaakt, volgers krijgt en zelf interessante Twitteraars kunt gaan volgen, zoals je favoriete artiest, sporter of acteur. Ook maak je kennis met alle handige Twittertools en krijg je tips voor zakelijk Twitteren.
Raymond Janssen is journalist en schrijft onder meer over de maatschappelijke kanten van sociale media. Hij geeft ook trainingen over het gebruik van deze media.
Recensie:
Twitter is een populaire manier om door middel van korte berichtjes de buitenwereld op de hoogte te houden van wat je bezighoudt, en om zelf op de hoogte te blijven van wat de rest van de wereld interesseert. Deze pocket begint met een korte historie van de verschillende digitale communicatiemiddelen die vooraf gingen aan Twitter, en legt vervolgens uit hoe je zelf de eerste stappen (tweets) op Twitter kunt zetten. Daarna volgt een stukje etiquette en wordt ingegaan op de verschillende toepassingsmogelijkheden. Voorbeelden hiervan zijn het onder de aandacht brengen van je bedrijf, product of dienst, of in de privesfeer in contact blijven met vrienden of beroemdheden volgen. Verder is er aandacht voor software die helpt bij het twitteren, zowel thuis als onderweg op de mobiele telefoon. Tenslotte geeft de schrijver, zelf journalist en trainer op dit gebied, zijn blik op de toekomst van sociale media. De tekst is spaarzaam voorzien van zwart-witafbeeldingen, maar leest prettig en is informatief voor iedereen die wil leren wat het nut van Twitter kan zijn. Met register. Kleine druk.
(NBD|Biblion recensie, Arnout Cosman)
 
De kleine Facebook voor Dummies door Raymond Janssens

Bestel dit boek bij
Paperback | 128 pagina's | Pearson Education | mei 2011

Beschrijving:
Een profiel aanmaken en personaliseren, vrienden vinden en zelf gevonden worden, updates plaatsen en video's toevoegen: in dit boekje lees je er alles over. Maar met Facebook kun je nog veel meer, zoals spelletjes doen en muziek luisteren. Ook op zakelijk gebied heeft de site veel te bieden. Tips om je product of service een gezicht te geven ontbreken dus niet.
Raymond Janssen is creatief directeur van Zus.je en journalist. Hij schrijft over social media en geeft trainingen over het gebruik ervan.
De kleine LinkedIn voor Dummies door Raymond Janssens

Bestel dit boek bij
Paperback | 135 pagina's | Pearson Education | september 2010

Beschrijving:
Een netwerk opbouwen en onderhouden kan flink lastig zijn, maar met LinkedIn wordt het je een stuk gemakkelijker gemaakt. Dit boekje leert je hoe je deze populaire netwerksite efficiŽnt en doelgericht kunt gebruiken. Zo kun je LinkedIn inzetten bij het vinden van een baan en bij recruitment, maar ook deelnemen aan discussies en evenementen aankondigen. Dus maak een profiel aan en ga aan de slag met LinkedIn!
Raymond Janssen is journalist en schrijft onder meer over de maatschappelijke kanten van sociale media. Hij geeft ook trainingen over het gebruik van deze media.
Recensie:
LinkedIn is een zakelijk sociaal netwerk, dat snel groeit en in Nederland zeer populair is. Deze pocket legt uit welke mogelijkheden LinkedIn te bieden heeft. De eerste stap is het aanmaken van een profiel met relevante informatie zoals een cv. Daarna volgt het vinden van (bestaande en nieuwe) contacten en zorgen dat je zelf gevonden kunt worden door het weergeven van bruikbare informatie over jezelf. Latere hoofdstukken gaan in op speciale toepassingen (Apps), deelname aan groepen rond verschillende thema's en solliciteren via LinkedIn. Ook geeft de schrijver, zelf journalist en trainer op dit gebied, zijn blik op de toekomst van sociale media zoals LinkedIn. Als afsluiting wordt een tiental tips gegeven om LinkedIn optimaal te benutten. De tekst is waar nodig voorzien van zwart-witafbeeldingen, is prettig leesbaar en informatief voor iedereen die LinkedIn wil leren gebruiken om zijn zakelijke netwerk te onderhouden. Kleine druk.
(NBD|Biblion recensie, Arnout Cosman)
 
Get social! door Jeanet Bathoorn
online netwerken voor beginners

Bestel dit boek bij
Paperback | 174 pagina's | Scriptum | februari 2011

Beschrijving:
Wel eens gehoord van social media maar heb je geen idee hoe het precies werkt en wat je ermee kunt? Ben je nieuwsgierig en wil je ontdekken hoe je er effectief gebruik van maakt om online te netwerken? Dan heb je het juiste boek te pakken. In Get social maak je kennis met online netwerken zoals LinkedIn, Twitter en Facebook, maar ook met andere mogelijkheden om informatie online met elkaar te delen zoals Flickr, Spotify, Foursquare en Prezi. In sneltreinvaart ben je up-to-date, weet je welke netwerksite en tools geschikt zijn voor jouw doel en kun je direct online aan de slag. Of je nu je netwerk wilt vergroten of als ondernemer meer klanten of business wilt aantrekken, laat je inspireren en get social!
Jeanet Bathoorn (1966) is trainer en internationaal spreker op het gebied van social media. Ze is bij uitstek in staat om de materie op heldere wijze uit te leggen aan mensen die wel geÔnteresseerd zijn, maar geen idee hebben waar te beginnen. Haar slogan: Digitaliseer jezelf!
Jeanet Bathoorn beschrijft in Get Social op een enthousiaste en vlot leesbare manier hoe social media voor ieder van ons van toegevoegde waarde kunnen zijn. Ze doorspekt haar vele praktische tips met cijfers, citaten en voorbeelden van mensen die na lang aarzelen toch social media zijn gaan gebruiken en nu spijt hebben dat ze niet eerder zijn begonnen. Get Social is een aanrader voor iedereen die zich afvraagt wat te doen met social media en de eerste stappen wil gaan zetten op social media vlak.Jan Vermeiren, oprichter van Networking Coach en auteur van Lets Connect! en Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken
Jeanet is een brok dynamiek en authenticiteit op het podium. Heerlijk. Annemarie van Gaal, ondernemer, investeerder, uitgever, auteur, tv-presentatrice.
Recensie:
Het aantal mensen dat sociaal online is, groeit nog steeds explosief, maar er zijn ook mensen die de sociale media nog moeten ontdekken, niet goed weten wat voor hen leuk of handig zou zijn en hoe te beginnen. Voor hen is dit boekje bedoeld, een enthousiasmerend gidsje voor beginners in social medialand. Met uitleg over online netwerken als LinkedIn, Twitter en Facebook en de mogelijkheden om muziek, foto's, filmpjes, aanwezigheid, interesses, kennis en ervaringen online met elkaar te delen zoals Flickr, Spotify, Foursquare, Wikipedia, Prezi, fora en weblogs. In de hoofdstukken Wat is social media, Een overzicht van online netwerken, De impact van social media, Online netwerken en vrouwen, Handigheidjes bij het online netwerken en Gevaren van online netwerken, geeft de auteur op toegankelijke manier tekst en uitleg. Met vele voorbeelden, tips en citaten en verklarende woordenlijst en literatuur voor verder lezen. Jeanet Bathoorn (1966) is trainer en internationaal spreker op het gebied van social media. www.jeanetbathoorn.nl.
(NBD|Biblion recensie, Redactie)

 
 
 
Start: September 2011  Laatst gewijzigd op: